söndag, mars 03, 2013

Löningslördag.

Jobbade i lördags. Mathias körde upp mig till jobbet och hjälpte mig att blåsa upp ballonger och ha mig innan öppning. Vi hade ett litet event med 25% rabatt på lego för medlemmar och ville gärna skapa lite fest-stämning :)

Sedan gick dagen ganska fort. Varvade ballongblåsning med att registrera en massa nya medlemmar. Hade årets gulligaste kund på besök dessutom. En liten kille, ca 4år, gav mig världens slängkyss för att han fick en ballong. Det gjorde min dag!

När jag slutade igen vid 15 mötte Mathias upp mig igen. Vi köpte lite vin och svullnade kebabrulle (dieten går lite sådär, som ni märker..). Jag åt åtminstonde inte pizza igen iaf ;)

Efter käket svängde vi förbi Ica för att hämta ut ett paket som innehöll handdukar. Sista piffen för att göra om vårat badrum.
När jag flyttade till den här lägenheten köpte jag allt i rosa. Framförallt har badrummet varit rosa. Varför? För att det skulle vara min tjej-singel-lya. För att inga killar skulle trivas här.
Så nu har jag gjort om badrummet, från tipp till tå, till en stil som är betydligt mer välkomnande för män. För den här mannen vill jag ju faktiskt behålla! Så, ut med det rosa, in med det bruna.

Efter att ha piffat badrummet började jag piffa mig själv. Igår (lördag) var dagen avsedd för middag med jobbet. Jag hade bokat bord för oss på Jay Fu's. Maten och servisen var fantastisk. Jag kan varmt rekommendera andra att gå dit, samt att jag gärna tar med min käresta någon dag här framöver!

Innan middagen drack jag ett glas vin med Annika. Vi åker buss från samma håll, så ett litet glas innan passade perfekt! Efter middagen drog jag med mig Annika samma väg hem igen. Missade bussen precis, och det gizk inte att få en taxi, sp vi fick sitta ute i STORMBLÅST i en halvtimme. Var glad att jag lämnade skinnjackan hemma igår!

Och när jag kommer hem?
Jo då har mannen med charmen tänt levande ljus i hela hallen samt vardagsrummet och förberett med en flaska vin. Satt och babblade i två timmar innan vi höll på att somna i soffan. Den PERFEKTA avslutningen på den dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: