söndag, mars 03, 2013

Fri-day!

Vad gjorde ni i helgen?
Här är min fredag:

Fredag förmiddag spenderade jag med min vän Anna (mamma till Gluggen) på Gränby centrum. Jag köpte trosor till mig och Anna köpte strumpor till sin dotter. Välbehövligt men ack så tråkigt. Som avslutning bjöd hon på pizza. Ack så mycket roligare är strumpor ;)

Hemma mötte jag upp Mathias. Vi varvade hångelfest med att snygga till oss samtidigt som solen dök upp och förgyllde våra frusna själar. Fick världens lyckokick av solen! Båda skuttade i våra vårjackor (fullt medvetna om att vi skulle frysa, men det var det värt!) och in i en taxi ner på stan.

Klämde i oss en varsin burgare och öl på O'Learys (där servitrisen försökte blåsa Mathias på 464kr, men det är en annan historia..) och drog sedan vidare på bio. Hanzel and Gretel i 3D. Lite väl blodig enligt min smak. Men rolig! Just 3D är kanske inte riktigt heller min grej, jag har svårt att se 3D'n. Kanske kan ha att göra med mitt "väldigt osymmetriska ansikte", eller nåt.

Efter filmen hamnade vi på Pitchers, där vi hängde i baren och tog en varsin öl. Snackade skit och njöt av ledigheten en stund innan vi åkte hem. Kom i säng runt 22.20, en fredag! Och så hade vi ändå hunnit med både middag och bio! Lite pensionärs-varning men jag gillar det! Jag skulle ändå upp och jobba, så det var perfekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: