fredag, februari 08, 2013

Tick tack.. Tick tack..

Tiden är ett knepigt redskap att riktigt få begrepp om. Hur? Jo, hör här:

Jag har samma rutin varje morgon. Gå upp, göra kaffe, duscha, väcka Haley, göra frukost, klä på mig, ta fram kläder till Haley, sminka mig, gå ut med hundarna, ta på Haley ytterkläderna och sedan gå till dagis.

Nu till det konstiga. Vi brukar vara på dagis runt 9, ibland lite innan, ibland lite efter. Vi satsar alltid på innan 9, men är nästan alltid sena. Haley får alltid väldigt ont i benen när vi ska gå, och därför tar det alltid onödigt lång tid att gå..

Så, om vi går upp vid 7, en lagom tid för att hinna till 9. Då SPRINGER tiden iväg! Vi får tokjäkta oss genom varenda detalj. Man smäller av i stress! Haley förvandlas till Kristina Lugn, och jag till knäckehäxan från helvetet "SKYYYYNDA DIIIIIIIIG!".

Idag har vi samma rutiner. Vi ska vara på dagis ca 7.30. Jag gick upp 5, men började med mina rutiner först 5.30. Nu är klockan 6.12, jag är klar, barnet klar, har dessutom ätit frukost. Helt plötsligt gjorde vi på 40 minuter detsamma vi knappt hinner på en och en halv timme. Och nu behövde hon inte ens äta frukost, det serveras ju på dagis på här tidigt.

Det är så konstigt att tiden går så långsamt så mkt tidigare på morgonen!

Kanske borde jag alltså träna på morgonen? Tiden går ju ändå så sakta och jag borde hinna med så mkt mer?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: