onsdag, februari 06, 2013

Sockerpundarn' med rätt att osta!

Att leva med socker är mitt "missbruk". Harmlöst kan väl tyckas, men då mådde ni inte som jag i lördags kväll. Sockerpundarn' i mig, som då levt utan socker i sex ynkliga dagar kallsvettades, kliade i tandköttet, mådde illa, hade noll i koncentration och klättrade på väggarna så jag höll på bli tokig. "Bara.. En.. Liten.. Brödbit.. Åtminstonde.."
Hade inte Mathias vart där och peppat mig hade jag snart suttit med skeden i nutella-burken och goffat. En syn som alldeles säkert inte hade vart så vacker!

Nu har det gått några dagar till. Fortfarande inget socker intaget. Grät nästan när jag knallade runt i affären och plågade mig med att kolla antal kolhydrater per hundra gram på varenda vara i butiken. Seriöst, lite brysselkål kanske skulle smaka? Hade läst till mig att vissa "gröna" alternativ i princip slopat kolhydraterna. Fick upp hoppet en stund, men tappade det lika fort igen. Det var en lögn! Så mitt goffar-begär kvarstod.

Men så köpte jag till slut sånadär skrattande kon i tärningsform. Fnissade ganska ordentligt när jag hittade en mossas ostkub i fickan i morse. Haha..

Och så till det här jävla spelet. Candy Crush.. Suttit fast på bana 65 i tre stadiga veckor nu. Det går bara inte. Jag blir tokig. Vill ena sekunden kasta telefonen i golvet, radera spelet och ge upp. I nästa stund tar djävulen i mig över.. Så fan heller att ett jävla spel ska få vinna över mig! Är dessutom helt övertygad om att jag blivit hackad i mitt spel, att nån bugg tagit över och varje gång jag håller på att klara det, ja då börjar den fuska! Det här händer nämligen HELA TIDEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: