lördag, maj 16, 2009

Jag ska banta, svälta och sluta vara tjock!


Alltså, kollade precis på en bild som Ozkar lagt upp på Facebook. Haley gör en himla kul min när hon käkar. Skrattade åt det en stund tills jag insåg: Fan vad tjock min arm ser ut! Och då är det bara en sak som enligt mig går att göra: Banta! Jag ska svälta mig, gör vad som helst, bara ajg slipper se ut såhär mer! Halvblundar på alla bilder, magen hänger som en säck potatis och armarna ser ut som en jäst bulldeg!
..Det är bara byebye till choklad, pasta, socker i kaffet och allt annat gör livet gott att leva. Jag ska äta "rätt", vid fasta tidpunkter och inte en enda smula godis ska ner. Här med sätter jag ett godisförbud åt mig själv som börjar en minut över tolv på måndag. Alltså precis när klockan har slagit över från helgen så är det svälta-tjockis-mamma-dieten som gäller!
No more fat mama!

Kanske är det heller inte så dåligt att jag inte har råd att åka buss till och från jobbet. Lika så bra att cykla och gå så att jag rör på mig maximalt mycket. Ska faktiskt hämta cykeln hos mamma imorgon efter att vi lämnat Amira efter ridningen.. Ska ta med min lillasyster tillsammans med Malin och hennes lillasyster och rida imrogon på 4H om jag glömt säga det.

"Du är verkligen världens bästa storasyster, det är inte ens något som man bara säger!" - Amira, efter att jag berättat om ridningen imorgon. Hon är en riktig liten hästtokig tjej!

3 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska fortsätta äta fett, men ta bort karbohydraterna och allt socker. Testa LCHF, det fungerar jättebra samtidigt som man faktiskt får äta sig mätt :)

    SvaraRadera
  2. Low Carbs, high fat. Googla det så får du se vad det går ut på :) Annars har jag en blogg om det: http://metrobloggen.se/brusdiet

    //Sara

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: