söndag, maj 17, 2009

Det här är MITT hem! INTE ditt!

Jag kan inte låta bli att bli irriterad.. Morgan och Susanne var nyss här och lämnade några saker som är Haleys som har vart hos dom. Haley sover och då tyckte dom att dom skulle gå in och titta på henne. Jag sa till dom att låta bli för att inte väcka henne, men dom totalskiter i vad jag säger. Öppnar dörren (som gnisslar till, vilket hon brukar vakna av) och går in och tittar på henne. Alltså, det är ett sovande barn, dom kan träffa henne när hon är vaken istället. Träffade henne igår ju!
Dom går ut ur rummet, börjar tjata om dörren, att den gnisslar. Jag säger att det är strunt samma men istället ska dörren öppnas och stängas flera gånger och gnissla. Hallå, hon sover, låt dörren vara!

Och dörren var inte det enda. Morgan skruvar ner volymen på musikenså den knappt hörs. Jag säger åt honom att låta bli för att jag fortfarande inte vill att Haley ska vakna. Han säger bara att hon måste lära sig sova i alla ljudlägen. Och det kan hon, tro mig, men om det lät när hon somnade så kommer hon att vakna om det blir tyst, precis som vilken annan människa som helst! Alltså, jag bor här, jag bestämmer här!

Jag är ledsen om ni läser det här och tycker att det är dålig stil av mig att skriva om det.. Men jag tycker att det är sjukt irriterande att folk tycker att dom kan kliva in hemma hos mig, klampa över mig och sedan totalignorera mig och göra hur fan dom vill!

Det här är mitt hem, mina regler och jag som bestämmer. JAG SOM BESTÄMMER! Ska det vara så himla svårt att fatta? Nästa gång det här händer (för det gör det alltid, och för varje gång blir jag bara mer förbannad) så är det tack och adjö! Den som inte fattar att det här är mitt hem har inget här att göra, okej!?

Inte fan kommer jag hem till folk, byter plats på tavlorna på väggarna, flyttar runt blommor mellan olika fönster, sätter upp lampor på väggarna, skruvar hål, ändrar runt och grejar och allt vad det är, bara för att jag tycker att det ska vara så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: