onsdag, mars 11, 2009

Med bristande fantasi gällande vad jag skulle hitta på idag blev det till att klä Haley i dubbla uppsättningar strumpbyxor och långärmade tröjor. på med t-shirt, långärmad varm klänning, fleecetröja och jackan. Till detta varm halsduk, vantar och fluffmössa (vit med öron och rosa rosett, supersöt och jättetjejig!). Själv tog jag på mig killerbootsen. Ett par svinhala med dock så varma vinterskor som jag köpte för nästan inga pengar alls på någon rea. Omständiga att plusa runt med och som sagt, hala. Man glider omkring som om man hade plastpåsar på fötterna!

Hur som helt så stoppade jag ner Haley i ännu ett lager med värme, nämligen hennes fräcka fejk-päls-åkpåse som mamma specialsytt just till Haley. Okej, det var kallt ute idag men jag tvivlar på att Haley märkte av det. Nästan så det blev synd om henne som hade så mycket kläder på sig istället.

Planen var den samma som igår, att gå ut och leka. Det hann inte bli så mycket lekande av för lillskrutt somnade i vagnen efter en kort stund. Mamma mutade med kaffe och jag var inte sen på att vandra åt hennes håll. En rejäl promenad tänkte jag. Och det blev det. Lagom svårframkomligt men det kändes desto mer i benen.

På vägen hem missade jag bussen med en minut. Så vi gick hela vägen hem. 40 minuter. Måste vara nytt rekord. På den där hala svårframkomliga vägen dessutom.
Jag hade lite jag-har-inte-tränat-på-ett-tag-ångest men efter powerwalk på över en mil idag har den ångesten dämpats lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: