onsdag, mars 11, 2009

Mammor är superhjältar!

Ensamstående snygga mammor måste verkligen vara undercoverhjältar. Alla snygga mammor måste väl vara det för övrigt. Det är helt sjukt att vissa hinner med att vara så förbannat snygga samtidigt som dom faktiskt har ett liv och sköter det bra.

Jag har duschat. Löddrat in hela mig med tvål (barnmodell med babyolja i för att slippa kladda in mig efter duschningen), rakat mig under armarna och på alla möjliga tänkbara ställen där oönskad hårväxt ibland dyker upp. Sköljt benen och kollat en extra gång att det inte finns ett enda oönskat hårstrå på benen. Allt med ett lagom tjock lager jordgubbsdoftande raklödder från icas egna märke.
Jag har shamponerat håret, sköljt. Balsamerat det en gång, låtit verka, sköljt. Och sist men inte minst haft en hårinpackning i några minuter. Sedan stod jag kvar en stund i duschen och bara bjöt av att duscha.

Ut, torka sig. Konstatera att den när nya ansiktstvätten i två steg som jag andvände innan duschen gjorde underverk. Huden i ansiktet blir helt underbar, och doftar ljuvligt för den med. Borsta håret. Borsta det rätt. Föna håret så att inte ett enda hårstrå är blött.

Jag är lat idag, låter nog bli att platta håret som annars i olika faser tar cirka 15/20 minuter om man inte gör det supernoga.
Deodorant och parfym och smörja gegga på dom torra händerna. Sminka mig. Lite av det här, lite av det där. Två olika mascaror för att få det att se extra långa och tjocka ut. En halvtimme senare orkar jag inte fixa håret utan sätter bara upp det i en knut. Annars hade det varit ett gäng extra minuter.

Välja kläder. Jeans eller tights? Luvtröja eller stickat? Allt beroende på om jag ska någon stans och sedan vilken jacka jag ska ha till. Vill inte bli för varm eller kall.

Tack gode gud att man kan se ut som en slusk på jobbet utan att någon egentligen bryr sig. Det här proceduren har ändå ett litet tag att genomföra och jag fattar inte hur tillexempel ensamstående mammor hinner med att se så snygga ut?! Går om upp klockan fem på morgonen för att vara klara vid nio eller? Snygga mammor är superhjältar!

Herre gud, jag ser ut som en slobb, även fast jag hållt på i evigheter. Jag kan bara föreställa mig hur lång tid det tar för dom som är riktigt jäkla snygga! Bra för er men hur bär ni er åt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: