onsdag, februari 11, 2009

Städa städa varje.. Onsdag?!

Nu är jag inne på min fjärde kopp kaffe. Håller på och städar för fullt hemma. Orkar inte ha det stökigt längre. Tvättar på för fullt. Har diskat och hittade mer disk i kylskåpet så jag ska diska lite till. Blir till att dammsuga och torka golvet, vare sig Haley skriker lungorna ur sig eller inte när dammsugaren går i gång. Hon är sjuk rädd för dammsugaren, mixern och borrmaskinen, allt som låter illa är skitläskigt. Säkert som för andra barn, vad jag vet var jag själv rädd för dom sakerna när jag var liten. Mamma fick skaffa barnvakt när som skulle skruva upp hyllor hemma.

Dammtorka, gå ut med sopor, möblera om Haley rum och fixa till hallen är fler saker på listan över sånt som behöver göras. Det var liksom en lite vårstädarkänsla som förr över mig när jag vaknade..

Förhoppningsvis ska jag byta tv-bänk med mamma också . Deras är bredare och högre än våran. Plus att det är glasluckor som gör att man kan sätnga in sterion lite så att Haley inte byter låt, ändrar inställningar och vrider på volymen på max hela tiden. Skulle vara kanon. Den är i ljust trä och jag är ju inne på att fixa allt i mörkt, eftersom att det känns mysigare och är mer "jag", men i så fall får jag väl måla om den vid ett senare tillfälle.

Ställde ut Haleys vita byrå i hallen. Ärvde den av gammelmormor för några år sedan. Den har visst vart med ett tag och är sliten som bara tusan, så jag tänkte att när det finns tid och energi (och pengar såklart) så ska jag måla om den också, i någon glad skrikfärg som liksom säger välkommen hem till mig där den står i hallen. Egentligen, folk byter möbler jämt och ständigt, men är det lite lättare att bara måla om skiten när man blir på blir för andra färger?! Dessutom blir det mer personligt, för att inte tala om billigare.
Ska olja in sängen och sängborden vid tillfälle mer. Då kommer den att mörkna, plus att den börjar bli "torr" så den är mera känslig nu. Också hur smart som helst, om man har en träsäng som jag, olja in den så ser den ut som ny!

Nu ska jag ringa mamma och be om att få låna hennes tvättställ, har inget att hänga den blöta tvätten på.. Dessutom är kafferasten slut för min del. Förstår inte hur jag hade tänkt att hinna med att träna idag, men jag får väl göra mig tid, helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: