onsdag, februari 11, 2009

Om tävlingar & smarta idéer.

Kikade nyss runt bland lite bloggar som jag brukar läsa vid tillfälle. I en av dom hittade jag en tävling. Shoebag-tävling. Tycker det är kul med folk som har tävlingar. Själv har jag förvisso aldrig vunnit något i hela mitt liv (förutom 100 kronor på Bingo Lotto när jag var sju år och spelade med mamma och min lillebror). Förväntar mig inte längre att vinna, är mest kul att försöka. Får satsa på dom stora vinsterna sen när jag faktiskt börjar spela på hästar eller liknande. Ibland är man egentligen bra dum, klagar på att man inte vinner. Men hallå, man måste ju spela för att ens kunna vinna! Jag får skylla mig själv, egentligen!

Just den här tävlingen hittar du hos http://tekirch.blogg.se/
Tävla du med så får vi se om någon av oss vinner!

Själva idén med en shobag är ju egentligen skitsmart, jag kom på följande:
1, Fota alla skor, ett kort per par.
2, Skriva ut på sånt där papper som man kan stryka fast på tyg.
3, Stryka fast bilden på lämpligt stort tyg.
4, Sy ihop påsen, med snöre att dra igen det och hela baletten.

Skyddar skorna, blir snyggare och dessutom ger det utlopp för lite kreativitet! Jag ska lätt göra det där i helgen när jag inte har något annat att göra. Helt galet vad jag är full av smarta idéer ibland!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: