söndag, februari 15, 2009

Mina böner har blivit besvarade.

För ungefär ett halvår sedan satte jag mig ner och mailade till Marabou, Karamellkungen och något annat ställe. Jag skrev till dom att dom på Island har jättegod lakrits/choklad-godis. Och så berättade jag att det passade perfekt ihop och att jag blev alldeles lycklig vid tanken och att dom bara måste göra det.

För några månader sedan var jag på macken bredvid mamma och råkade av en händelse vila ögonen på en "nyhet". Choklad med lakrits i. Jag köpte ju det på en gång såklart. Det var gott, men inte lika gott som mina förväntningar.

Så igår när jag var på affären efter att vi åkt skridskor så köpte jag lite lösviktsgodis från Karamellkungen. Och så såg jag bara en ny chokladsort. Men så läste jag lite mera noggrant. Lakritsfudge med chokladöverdrag. Jag smällde ner en hel del i min påse, i hopp om att det skulle vara gott. Och ja, dom har verkligen lyckats. Kanske har dom tagit det till sig, äntligen!

Men som jag sa redan när Marabou lanserade sin grej. Borde man inte få något litet som tack för tipset? Okej, det kanske inte bara var jag som kom med den idén till dom men ändå, jag har faktiskt tjatat! Vart är min gratis-choklad!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: