lördag, februari 14, 2009

Isbad & Varm choklad.

Om ungefär en timme, kanske lite mer, kommer Morgan & Susanne och hämtar mig och Haley. Vi ska åka skridskor i Skarholmen. Jag har som jag sa tidigare aldrig åkt på fruset riktigt vatten förut. Några gånger som liten var jag ut på isen bland annat ute hos min pappas frus föräldrar och sen en gång i Björklinge med en kompis och hennes familj.

Egentligen är jag skritskraj sedan när jag åkte genom isen som liten. Det var för visso i stadsparken, och mamma påstår att det inte var djupt i dammarna då, men det var i alla fall tillräckligt djupt för att jag inte skulle kunna nå botten. Efter den lilla insidenten (då jag också var med en kompis och hennes familj) åkte vi hem till dom, jag fick låna hennes mjukiskläder och sedan fick vi varm choklad och ostfrallor framför deras öppna brasa. Inlindade i filtar läste hennes pappa en saga för oss. Det är liksom en grej från när jag var liten som jag alltid kommer att minnas.

Det är så kul med Morgan och Susanne för dom hittar liksom på saker lite då och då för alla att göra. Om det så är att åka skridskor i Skarholmen, grilla pinnbröd i Fjällnora eller ha picnic innomhus. Det är kul med folk som verkligen gör saker. Jag önskar att folk såg mig som någon som gjorde saker. Numera har jag knappt tiden, men förut hittade jag jämt på saker att göra. Jag ska nog bli lite mer som förut. Påhittig. Det är roligare att umgås med påhittiga människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: