lördag, februari 14, 2009

Deltävling 2, Skellefteå.

Efter att ha städat och lagat mat samt ätit maten har jag nu satt mig ner för att titta lite på Melodifestivalen. Ja, du läste rätt, jag tänkte se hela "avsnittet" idag! Jag är ingen melodifestival-gillare egentligen men idag ska jag bedöma artisterna. Så här kommer min redovisning:

1, Lilie & Susie - Show me heaven
Så himla Lilie & Susie! Kommer utan tvekan bli en discoplåga. Dessutom gjorde dom vad jag tycker är att göra "rätt". Dom såg ut som om dom redan vunnit! Men den där kjolen, den måste ha fastnat från 90-talet..

2, Lasse Lindh och Bandet - Jag Ska Slåss I Dina Kvarter!
Kollar fjortisarna kommer det att gå bra för Lasse. Pop:are är alltid populära. Men dom flesta som ser melodifestivalen är väl gamla?

3, Jennifer Brown - Never Been Here Before
Låten är tråkig, men den är fin. Jättefin. Men jag kommer inte att minnas den imorgon. Med andra ord, ingen vinnare. Jag hade förväntat mig mer, det är ju trots allt Jennifer Brown.

4, H.E.A.T - 1000 Miles
Rock är är "inne" på Melodifestivalen. Se bara på Lordi som faktiskt vann (hur galet det nu är att kalla det rock..). Även dom här ser ut som vinnare, det kan gå bra för dom!

5, Markoolio - Kärlekssång från mig
Alltså, jag finner inga ord?! Markoolio är i mina ögon en nördig rappare. Redan när han gjorde den där låten med Linda Bentgzing (stavas hur?!) så kändes det fel. Varför göra om det? Pinsamt!

6, Amy Diamond - It's My Life
Jag och Bella brukar kalla Amy Diamond för "Äckel-Amy". Liten Carola-wannabe, ursa! Skönt är ju i alla fall att det inte låter på pricken lika som alla hennes andra låtar. Men det räcker inte för att vinna mig över till Gilla-Amy-Sidan i alla fall! Tjatigt så man kan bli knäppt (Barda är ju känd för det..).

7, Cookies n Beans - What If
Inledningen lät väl nästan precis som en annan låt.
"One up on a time I was falling a part.." Ganska så känd och lätt att kopiera? Fast konstig-Country-stilen är inte vad jag tror kommer vinna hela grejen!

8, Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
Alla som känner mig vet att jag har svårt för Måns sedan innan. (Åland, krogen, fylla, otrevlig). Jag undrar en sak: Varför skuttar han omkring på scenen? Han har en sån pass stor fan-klubb att han säkert går vidare. Jag tycker inte att låten och uppträdandet passar ihop. Han borde sjunga coolare när han trots allt har så mycket brudar på scen! En sak gjorde han i alla fall rätt. Den där magiska melodifestival-pausen innan låten fortsatte.

Jaha, det var alla bidrag det. Orkar inte kommentera och titta vidare. Är ju så utdraget här i från. Dessutom skickade Adam ett sms och försökte locka ner mig på stan. Funderar på att ge efter för trycket, beroende på vart dom ska. Hur som helst hejjar jag på Petra Mede (om man kan rösta på programledaren?!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: