lördag, februari 14, 2009

Därför är jag trött.

Jag är skittrött. Kanske inte så konstigt eftersom att jag klev upp klockan åtta. Haley tyckte nämligen att det var dags för frukost och försökte klättra över mitt ansikte för att komma åt nappflaskan som stod på nattduksbordet på andra sidan sängen. Jag hörde inte att hin vaknade så hon var ju snäll och så som inte gjorde något ljud av sig, men klättra över mammas ansikte åtta på morgonen? Inte så himla mysigt uppvaknande. Vilket som så skuttade vi upp ur sängen efter att ha dragit oss i typ två minuter. Byta bjöla, gegga ihop lite gröt och sedan var det full rulle. Som vanligt.

En annan nämnare som gör att jag är så trött är skridskoåkningen. Sex/Sju kilometer rakt fram ut på Mälaren i mammas gamla skridskor från 80-talet. Säkert inte slipade sedan dess och tre storlekar för stora. Klämdes åt och var tunga. Men det var strålande solsken och inte ett moln på himlen så långt ögat kunde nå, så det var verkligen trevligt. Haley satt i vagnen och somnade på halva vägen ut. Vi åkte till en rastplats, drack kaffe, åt "silverdildo" som Morgan så fint kallade smörgåsen (folie-rulle), och sedan fick vi bulle till. När vi fikat klart vände vi tillbaka in mot land. Under fikat vaknade Haley lägligt nog att äta upp halva min bulle. Hon har säkert såndär mat-och-sov-klocka som Skalman. Eller så är hon synsk, kan fan se mig genom väggar!

Halva vägen in till land bestämde sig min kära dotter för att hon var hungrig. Det var bara att åka så fort det gick. Hon satte i gång i falsett och berättade för hela mälaren att hon fan-i-mej inte var nöjd med läget. Väl i land fick hon en banan och vart glad igen (fast inte helt nöjd). Efter ett provosoriskt blöjbyte i bilen vart det äntligen knäpptyst.

Efter skridskoåkningen åkte vi till Siba. Där hämtade jag min efterlängtade telefon. Don hade bytt display och hela fronten. Så tydligen var det inte mitt fel att den var knäpp (som jag var rädd för). Det hela gick på garantin och nu är min kärlek nästan bättre än innan. Fick ett kärleksmeddelande på den när jag packade upp den. Ska fota det imorgon och lägga upp!

Hemma har jag städat, ätit lite godis, sett på melidifestivalen och badat. Nu tänkte jag nog ge efter för John Blund. För övrigt är det bra med små lägenheter för internetsladden räckte hela vägen till sovrummet. Sitter i sängen nu, skitlyxigt! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: