torsdag, februari 05, 2009

Händig brud med magsjukefamilj.

Gårdagen i Stockholm var utomordentligt trevlig. Ungefär som jag hade förväntat mig, öl, snacka skit, äta mat och umgås. Hur underbart som helst! Så himla skönt med Timh för munnen pratar liksom bara på och det blir aldrig konstigt eller tråkigt eller något sånt. Plus att han har ett alldeles magiskt sätt att veta exakt när jag blir hungrig, måste vara inbyggt. Dock var det sista gången jag äter kebab med bröd, hade jag inte haft tallrik under hade jag haft hela kebaben utspridd på bordet. Men fan vilken magi det är med öl och kebab, som kärlek för munnen.
Jag tog tåget hem tio över elva och var hemma igen lagom tills det var dags att sova för att orka upp och jobba.

På jobbet har jag visat min allra händigaste sida. Har byggt ihop en hundkoja med världens sämsta beskrivning, tusentals skruvar och fästen. Plus att det var tungt som ett as. Men jag är ju som sagt händig som få, så även fast det fattades skruvar så har min överkloka hjärna fixat så att allt funkar finfint i alla fall. Tiden gick fort på jobbet även fast jag nästan var lite bakis och var tvungen att jobba över.

Att komma hem igen var inte så himla superkuligt. Mötte två kräkisar i dörren. Ozkar hade precis lagt en kräk i toan och Haley la en vacker över hela sig sekunden därpå. Så himla bajskorv att vara hemma med två sjukisar. Jag kommer ju inte klara mig undan det där, no way! Ska ta och ringa min chef och säga att jag inte kan komma imorgon. Ozkar har kräkts som fan, och vem vill ta hand om en liten bebis när man är magsjuk?! Krånglet är att jag har möte imorgon på jobbet, får se vad chefen säger..

Ska städa lite nu med. Har diskat (eftersom att Ozkar tydligen inte har kunnat det den senaste veckan när jag vart helt död i min hand..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: