tisdag, februari 03, 2009

Flyttpackarpatrullen.

Idag steg jag upp med tuppen (som hade sovmorgon till halv nio). Ozkar låg kvar i sängen så jag och Haley gick upp och gjorde oss i ordning. Haley fick en ny blöja och jag fick en hårsnodd att sätta upp kaoset med. Eftersom att det var minus elva jättekalla grader ute så klippte jag av Haleys gamla strumpbyxor (som var för små) och gjorde långkalsonger av dom. På med mjukisar över, halkstrumpor, sockor, långärmad body, fleecetröja, jackan, halsduken, mössan och vantarna. Sjukt vad med kläder det stackars barnet måste ha, ett under att hon ens kan röra sig, min lilla tjockisflicka. Jag skuttade såklart också i mina kläder, packade väskan och sedan gick vi ut i kylan till bussen. Eller sprang snarare. Det ilade verkligen i lungorna när vi kom fram till hållplatsen och klev på bussen. Jag är less på kylan nu, så nu tänker jag beställa värme till imorgon. Snälla?!

Vi begav oss hem till Anna och Isabelle för att jag hade lovat (eller snarare bestämt/tvingat) Anna att packa inför flytten. Visserligen en månad kvar men eftersom att hon inte bor där så är det lika bra att få det gjort så att det inte blir panik i sista stund. Anna bjöd på ciabatta-smörgåsar med kalkon och sallad på. Och så klart kaffe. En massa kaffe. Helt underbart.

Trodde nästan på Anna när hon sa för några dagar sen att hon knappt hade några grejer att packa. Vilket skämt, hon hade massor! Ozkar kom och vi käkade middag vid nio, och när vi åkte precis innan tio vad vi fortfarande inte klara. Hon har ett skönt projekt kvar i köket. Hoppas hon inte lägger av utan ser till att bli klar så hon slipper det där sen. Jag är verkligen glad att hon hittat en lägenhet, snacka om att min Frau har tur!
Sjukt vad jag har givit henne order idag. Det är ju bra att hon inte tar illa upp utan uppskattar en liten boss som styr och ställer och har sig!

Handen.. Gör fortfarande svinont. Speciellt efter min mördar-behandling idag. Har inte vart speciellt försiktig. Skit! Men är huvudet dumt..
Testade att föna håret torrt nyss efter duschen, Brukar bara låta det hänga och torka, och då ser det skit ut. Nu tänkte jag att om jag fönar det kanske det blir fint och jag ser ut som en riktigt tjej med långt hår.. Och ja, jag tror att det vart bra! Jag är en riktig tjej :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: