söndag, februari 08, 2009

Fest, bakis, kina & bio.

Uppdatering:
I fredags var jag hemma från jobbet eftersom att mina små kycklingar hade kräksjukan när jag kom hem från jobbet. Även om det faktiskt aldrig nådde mig så vill man ju inte smitta ner hela jobbet. Därför stannade jag hemma. Däremot gick jag ut på kvällen. Först åkte jag hem till mamma och drack ett glas vin med henne och Petra. Vid åtta-tiden möte jag några vänner vid bussen för att åka vidare till förfesten. Det var trevligt. Hög musik och alkohol-drickar-lekar. Min bästa regel var följande: Att varje gång man skulle dricka var man tvungen att så upp, göra honnör och säga "Hej kapten, förlåt att jag är sen". Simon piffade sedan till regeln lite, man skulle säga det hela med pip-röst. Hur klockrent som helst.
Framåt tolv sprang i vårat snabbaste till bussen och hann ganska precis. Tanken var att vi skulle till Saluhallen men där var det ju stängt. Så det fick bli "pensionärshaket" Flustret istället. Det var rätt tomt med folk, hade kunnat vara mycket bättre. Men vi gick in gratis och fick allt mycket billigare i baren, så jag klagar inte. När det stängde åkte jag och Malin taxi hem till henne. Hon lyckades övertala mig, full som jag var, att inte gå ensam hem till Gottsunda mitt i natten en svinkall lördag. Och tur är väl fan det.

Hade en rejäl bakisdag igår. Hade däremot turen att Haley somnade och sov i typ tre timmar mitt på dagen, vilket resulterade i att jag också fick sova så det värsta försvann.
Ozkar hade fixat barnvakt till kvällen, hans mamma ville gärna busa lite med Haley. Så vi gick och åt buffé på China River. Gott som alltid men man blir ju så mätt så det känns som att man aldrig mer vill äta något igen. Nytt sedan jag var där sist är att det finns sushi på buffén. Man får visserligen säga till så gör dom den på beställning, men det ingår. Tror inte att dom hade efterrätt förut heller, men det har dom nu. Plågade i mig min friterade banan med glass. Galet gott men jag var ju så sjukt mätt.
Sen gick vi på bio. Fick biokort av Morgan och Susanne i julklapp som inte inte förbrukat förrän nu. Såg "Yes Man" med Jim Carrey. Klart Sevärd feel-good-film! Jim Carrey i sitt esse, utan att bli för mycket som han annars har en tendens att bli. Plus att jag gillar budskapet i filmen. Lev här och nu liksom!
Tummen upp, och och se eller hyr den sen, do it!

1 kommentar:

  1. Ja, "yes, man" va jag och Daniel också och såg för ett tag sedan. Tänkte kanske gå och se bio ikväll, ensam bio bara roa mig själv lite. Daniel vann tre biobiljetter+popcornmeny på jobbet här om dan nämligen hehe./Susanna

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: