onsdag, januari 28, 2009

Död om tre år då?

21 December 2012 ska vi tydligen dö allihopa. Låter ju trevligt. Då är det ingen idé ens att börja spara inför framtiden eller ens att fixa sig en ordentlig utbildning. Ska man ändå dö kan man ju skita i allt det där. Jag har förvisso väldigt svårt att tro på allt det där, men om jag nu skulle ha fel så märks det väl om tre år då. Synd bara att jag inte ens ska hinna ha 30års-fest. Och jag som faktiskt har lite tjejiga tankar och en vacker dag önskar mig en sagobröllop. Det kommer jag heller inte hinna ha råd med. Och varför ska jag köpa mig mina nya tuttar om jag ändå bara kommer hinna ha dom så kort tid? Också onödigt i så fall. Eller så får jag tokstressa på allt så jag hinner med allt jag hade tänkt mig innan tiden gått ut. Hur jag ska ha råd är bara den stora frågan. Får börja toksmsa in lite smslån. Om nu jorden inte skulle gå under om tre år sitter jag däremot i skiten och har skulder inte en enda levande kotte skulle ha råd att betala. Skit!

Okej, på IKEA lyckades jag hålla i mig från att bli luspank. Spenderade 89kronor, och då var papperskassen inräknad. Inget totalt onödigt kom jag hem med heller. En röd potta till Haley. Hade tänk köpa en svart med röd passar badrummet så bra. Då blir den inte i vägen, utan mer som en detalj som passar in. Det är bra att ha den lite innan, så hon hinner bli nyfiken på den och vänja sig vid den innan det är dags att börja göra behoven på den. Sedan blev det sex stycken assietter, tre lila och tre blåa. Blir snyggt som tusan när man ska duka. Dessutom har jag svurit ramsor och irriterat mig länge på att jag inte hade några. Sist men inte minst har jag köpt något till min rök-rumpa. Stolsdynor till plaststolarna på balkongen. Svinkallt om rumpan om man ska sitta där ute annars, och dom rosa kuddarna hör faktiskt hemma någon annan stans. Fan vad mycket skit jag skriver, vem bryr sig?

Äh, breefing på hög nivå. Som terapi för mig. Ingen behöver lyssna eller läsa, men kommentarer är alltid kul, bra som dåliga. Bring it on bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: