lördag, januari 31, 2009

Knapriga grönsaker till krymplingen, tack.

Min hand är helt paj. Gjorde ett försök att ha stödgrej på handen igår. Mamma var en ängel och köpte en till mig så jag kunde ta den innan jobbet. Men när jag skulle sätta på den på handen så klämde den åt precis där det gör ont och jag trodde typ att jag skulle dö. Stod inne på Olssons tyger med tårar i ögonen och hyperventilerade för att inte börja störtböla. Fy fan vad jag har ont. Helt sjukt. På jobbet vart det ju inte direkt bättre. Gör ont som fan att greppa en penna och skriva med den. Ta emot pengar, inte heller vidare roligt. Att röra tummen känns skit. Det går mycket bättre att köra pekfingervalsen på tangenterna istället.
Jag är i alla fall lite duktig som har beställt en tid till läkaren. Förhoppningsvis kan dom berätta för mig varför det gör så ont, och sedan göra nåt åt saken. Palla gå omkring och vara en krympling med död hand. No way!

Ozkar ska iväg och leka alkohol-drickar-leken med sina vänner ikväll. Själv ska jag sitta hemma och glo in i väggen eller kasta saker omkring mig med Haley i hennes rum. Skitkul? Nej! Jag är så himla trött på att bara vara hemma. Jag vill gå ut med mina kompisar. Känns som jag knappt har dom kvar. Alla är upptagna med sitt. Har förhållanden och umgås bara med sina respektive, eller så är dom sjuka eller på tjocken, ingen som bara kan gå ut och sitta lugnt med en öl i handen och snacka skit och ta en cigg. Det är vad jag vill, komma bort, bli lite luggig och snacka skit. Inte bli skitfull och göra bort mig och inte minnas vad som hänt. Nej, bara softa, men en svalkande kall god öl i handen. Vart är alla sköna softa öl-drickare?

Det är så himla frustrerande att vara pank och nu även handikappad i handleden. Jag vill kunna köpa nya kläder till Haley så hon inte ser ut som en liten luffare. En varmare overall som inte är för liten. Jag vill att vi ska kunna gå ut och busa. Men liksom, nu när jag äntligen är ledig och skulle kunna ha haft tid, då är jag oförmögen att bära omkring och busa. Suger så himla mycket skit. Jag vill gunga och greja och busa. Stackars plut, Ozkar gör ju ingenting med henne. Hon behöver komma ut, få frisk luft och busa av sig. Krypa omkring i snön och bli lite blöt och kall. Det hör liksom till när man är liten.
Imorgon ör jag upptagen med Fyrishov-grejen som vart bestämd i sista sekund. Sen jobbar jag på måndag, ska hjälpa Anna med packningen på tisdag och kanske iväg på Onsdag. Visserligen inte på förmiddagen på Onsdag. Får bli en tur i lekparken på Onsdag. Stackars liten, vänta flera dar på att få gå ut och busa. Men jag är inte så sugen på att gå ut med henne när hon vaknar om en timma. Kallt, mörkt och Gottsunda en lördagskväll. Nej, det får bli till att riva runt i leksakslådorna och titta på Telletubbies.

Köpte två par jeans till i förrgår. Svängde upp på JC på min rast och hittade ett berg med Jeans-rea. Helt galet. Märkes-jeans för 199kronor och deras eget märke för 99. Vart att jag köpte ett par Wrangler som kändes som ett par mjukisar för 199, och sedan ett par ev deras eget märke för 99. Så byxor som skulle ha kostat mig 999 respektive 499kronor vart inte ens 300. Helt galet. Nu har jag i alla fall fyllt upp med byxor, jag som klagat så mycket, så nu är jag nöjd för ett bra tag framöver. (Ska förvisso hitta dom där tajta ljusa slitna jeansen som jag tjatat i flera år över, sen är jag helt nöjd!).

Funderar på vad man ska äta idag? Har ju bestämt mig för att sluta med att bara äta halvfabrikat. Typ inte bara snabbmakaroner och köttbullar, utan kanske att hacka ner köttbullarna och steka tillsammans med lite potatis, morötter och någon lök så det bli lite egen pyttipanna. Hum, inte så dumt faktiskt, ska kolla om det finns, annars blir det nog kycklingwok, är lite sugen på söt/sur-sås och knapriga grönsaker..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: