onsdag, januari 28, 2009

Framtidstänk utan plan.

Ellen på tv. Av alla talkshows är Ellen min stora favorit. Inte alla kan få mig att skratta helt hysteriskt åt ingenting som hon kan. Men Ellen har en alldeles speciell talang. Kul, utan att verka som att hon anstränger sig så mycket. Ungefär som jag, tydligen. För jag kan också få folk att skratta helt hysteriskt, utan att ens försöka. Det måste förresten ligga i släkten för mina mamma kan vara sjukt rolig till och från ibland med. Mormor har även hon en kul ådra som visar sig ibland. Ironi med en vriden bitter smak. I love it! Haley är också rolig, hon vet nog förvisso inte om det, men några gånger om dagen får hon mig att skratta ihjäl mig. Tänk att förut kunde jag inte se mig själv som mamma, nu tycker jag att det är skitkul!
Tänk ock så att någon som är så liten som inte kan prata (med ord!) ändå kan kommunicera så uppenbart att man verklien förstår. Och som visar så tydligt vad hon tycker om saker och ting.

Har en konstig känsla i magen idag. Som när man är nykär, fnissig som en fjortis och bubblig i magen som om man ätit något dåligt, fast när det känns bra. Ungefär som fjärilar. Jag önskar verklien att känslan håller i sig och att det inte förstör saker och ting.

Vad vill jag egentligen med livet? Nu när jag faktiskt inte jobbar så mkycket borde jag ta tag i det jag tjatar om, starta eget. Men vart ska jag hitta alla pangar? Hade jag bara stålar skulle jag lätt sätta igång och jobba för nåt som jag själv vill. Hum, ska kanske kolla upp lite? Fast egentligen borde jag plugga upp lite betyg, lägga till lite ämnen och fixa till så jag kan plugga universitet. Det är väl egentligen så jag kan fixa dom stora pengarna. Fast för att tjäna stort krävs att man jobbar mycket. Jag vill inte jobba mycket, jag vill ha tid att umgås med min plutt. Miniplutt. Min stora kärlek. Min Haley.

Nej, mer kaffe är vad jag behöver. Får inte glömma bort att köpa skithuspapper och mjölk. Och bröd. Och blöjor. Blä, jag vill spara mina pengar! Får skylla mig själv som föll pladask för byxorna. Underbara snygga byxor i storlek 26! (Jo, det är sant, storlek 26!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: