måndag, april 21, 2008

Värsta superkocken.

Jaha, så vad hade vi hemma? Inte mycket. Mest lite skit av varje. Dåså, då blandar vi lite skit av varje och hoppas på att det inte smakar bajskorv i munnen.
Det är inte direkt som att jag är känd för min kokkonst direkt.. Det har visserligen blivit sjukt mycket bättre sen jag kom hit till Djäkne med Bella. Nu har jag tillgång till ett riktigt kök, kastruller, stekpannor och mina plötsliga sug på konstigheter har gjort att jag blivit så illa tvungen att slöpa min skräck för att misslyckas i köket.

Shit, jag tror att någon precis hade ihjäl ett barn på gården, det skriks något så fruktansvärt.. Eller så var det bara någon som var himla rolig och barnet har svårt för att skilja på ljud som betyder "jag kommer dö nu" och "gud så himla roligt jag har".

Hur som helst, matlagning. Det fanns lite kyckling kvar så det räcker till oss två. Det var i princip det enda som det fanns något kvar av, det andra fick liksom blir lite av allt. Potatis blev till hemmagjorde pommes ihop med affärs-räfflade pommes. Lite morot och en stor gul lök blandade jag ner på plåten. Sedan tog jag bara allt som fanns kvar av grönsakerna i frysen. Ärtor, majs & paprika blandat med wok-blandning. Till det lite broccoli och haricoverts.. Ja, sånadär gröna låna saker vad dom nu heter egentligen. På med en massa kryddor, typ basilika och lite sånt. Sen smällde jag på lite olja och skjuts in i ugnen. Håll nu tummarna med mig att det går att äta! (Annars får vi svälta för det finns fan inget annat kvar förutom frysta bär. Kan visserligen smälla ihop en paj men det är fan inte mat!)

Idag skulle alla lastbilschafförer bara släppa allt och ta en tyst minut/stund för Engla. Undrar om Ozkar kom ihåg det. Kanske vart påmind iosf. Tycker det är bra att dom visar att alla lastbilschaffisar inte är äckliga sluskosar som ger sig på småbarn!
Och den där jäveln skulle man ju för i helvete klippa snoppen av! ..eller varför inte köra lite kinesisk tortyr? En annan idé är ju annars att bränna in "äcklig jävla snuskgubbe, håll dig borta" i pannan på honom, som hämnd liksom. Jag röstar för att vi på något sätt verkligen straffar den jäveln åtminsonde. Om han nu gillar sitt jobb så mkt så kan vi väl slå av knäskålarna på han så han inte kan köra igen? Dö gubbäckel dö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: