tisdag, april 22, 2008

Den påklädde kocken.

Gårdagens middag vart fakiskt lite av en succé. Jag stoppade in maten tio över sex i ugnen, i tron om att det kanske skulle ta en jävla timme eller nåt. Ganska exakt tio över plockade jag ut kycklingen och på-plåten-mixen. Hade glömt att göra sås så jag var i full fart med att göra den när Ozkar kommer klampandes innanför dörren. Tajming! Så himla mysigt för då fick vi äta ihop i alla fall. Och som grädde på moset så fick jag betyget "Du är skitbra på att göra god mat på ingenting" Nejdå, det blir man ju inte alls lite kaxig av! (Nu ljög jag!)

Notis: Jag beundras av mig själv när jag var tvungen att slå upp i ett svensk-engelskt lexikon och söka på "success" för att få fram vad det hette på Svenska. Kunde för mitt liv inte komma på hur man stavade succé. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: