torsdag, februari 21, 2013

Kock med noll fantasi!

När maten hemma börjar sina och det är min tur att laga mat.. Ja då blev det inte direkt spännande. Hade för visso glass hemma i frysen, men jag är ganska säker på att äta glass ramlar under kategorin "fuska". Dessutom får man tydligen inte räkna glass som mat.. Måste vara nåt nytt påhitt!

Så, det blev äggröra, bacon och årets tråkigaste sallad. Gick ner med en skopa vatten och en kanna kaffe. Men mina smaklökar ville gråta lite av depression!

Visste ni förresten att Ica brevid mitt jobb har haft 49kr/kg på lösviktsgodis hela veckan? Jo men det är sant, det har dom. Och jag har stått emot frestelsen att fylla en påse med choklad för att sedan trycka i mig halva påsen som om det gällde livet, fat girl style.

Äh, jag är ingen vidare förebild som påstår att äta godis är det samma som att vara överviktig. Sorry, så är det absolut inte. Äta godis är lika med glada smaklökar. Men alldeles för lyckliga smaklökar kan, i vissa fall, leda till ganska onöjda och igenfettade kroppsdelar. Eller ja, hur man nu ska förklara det.

Jag försöker hålla dieten så att min uppblåsta mage skall platta till sig, så att jag kan gå med tröjor som eventuellt kan visa en centimeter av magen. Och om man råkar se min mage vill jag inte att man tänker att "oj, hon har nog precis fött barn", utan mer "jaha, hon har i alla fall fått tillbaka sin kropp, även om hon har ärr på hela magen..". Typ.

Men en enorm kladdkaka med vaniljglass OCH grädde skulle fan-i-mej sitta som en kung i magsäcken! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: