måndag, februari 04, 2013

Äta-ihjäl-sig-frukosten.

Frukosten förra veckan var inte det mest spännande som smekt mina smaklökar. Åt nästan bara turkisk yohhurt med müsli och bär. Äta lchf innebär i korta drag att jag måste ställa om mina frukostvanor. Och alla andra vanor med, iofs. Så jag vart väldigt glad igår när jag kom hem från jobbet och Mathias hade vevade ihop supersmarrigt knäckebröd, eftersom att att en göttig macka enligt min bedömning är den ideala frukosten. Typ.

På med keso (4 sorters lök) och lite gurka. Till den råkade jag veva ihop världens godaste smoothie. Tråkigt färglös men smaken.. Jag skulle kunna äta ihjäl mig!

Fuskade lite med gott samvete och hade i en liten banan. På med en kiwi, lite hallon, lite blåbär, en avocado, lite bladspenat, ett ägg, några matskedar turkisk yoghurt och en liten skvätt grädde.
När jag såg färgen tänkte jag att "den här kommer smaka tråkigt". Tänk så fördomsfull man är ;) man ska inte hålla på och döma till det yttre, uppenbarligen. Inte ens när det gäller mystiska frukost-geggor!

Så, tjuva gärna receptet på äta-ihäl-sig-smoothien och ha en bra dag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: