torsdag, november 17, 2011

Minne som en.. Vaddå?

Ni vet att man säger "En elefan glömmer aldrig". Eller jag vet i alla fall att dom säger så i Djungelboken, och då måste det väl vara någon typ av standard va!
Hur som helst kan vi nu gott konstatera att jag INTE är en elefant!

Jag går ut i hallen. Flyttar på en pall som står i gången och tänker "jag flyttar på den här så jag inte snubblar på den". Sen släcker jag lampan och vänder mig om för att ta ett kliv, PANG - rakt in i pallen med smalbenet!

Elefanter glömmer aldrig. Men mitt minne är ju tydligen inte ens bra men kort (som man ju också brukar säga). Man brukar väl också påstå att vissa har minne som en guldfisk (och påstå att dom bara minns i 4 sekunder). Ah men då har i alla fall den där guldfisken ett skarpare minne än vad jag har.

Nä men nu ska väl jag plåstra om mig och hånskratta åt mig själv som är så jävlarns dum. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: