tisdag, juli 21, 2009

Tisdag, mulet och långtråkigt!

Diska, tvätta, plocka leksaker, vika tvätt, ställa tillbaka skorna i skostället för hundrade gången idag.. Fy tusan vilken rolig dag det är idag. Inte.
Klockan halv nio i morse hade jag redan varit ute en rejäl sväng med hunden, givit Haley frukost, diskat bort berget på bänken och plockat rent i sovrummet. Det allra tråkigaste med att gå upp tidigt en mulen dag är att man hinner med så mycket, vilket betyder att det bara är att fortsätta med skiten.. Klockan är inte ens ett, och det känns som att det är sovdags snart!

Snart är det dags att rycka upp Haley från sin middagsvila så att vi kan vandra till min mamma. Jag är denna vecka hundvakt åt pappa och Annas hund Theo. En dumsnäll Irländsk Setter som är precis där jag är, hela tiden. Står jag och diskar är han vid mina fötter. Sitter jag i soffan ligger han nedanför, vid mina fötter. Han är helt enkelt där jag är hela tiden. Ska bli spännande när han träffar Gibson, mammas hund. Undrar om dom funkar ihop?! Dom är båda korkat snälla, men Gibson är kåt på allt och alla, och Theo är kastrerad. Gibson verkar tycka av någon konstig anledning att kastrerade hundar luktar porr i nosen. Undrar vad Theo tycker om det..

Varför har jag varit så frånvarande på sistonde här i från? Jo, jag har helt enkelt vart där jag inte haft någon mottagning på luren, och så har jag inte haft et öre på den heller. Två dödslägen, så att säga. Ska ladda luren idag, hoppas jag, så snart ska jag semesterskvallra lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: