tisdag, juni 16, 2009

Tisdag, sammafattning.

Kollar egentligen på Hell's Kitchen men har en sekund till övers för att skvallra av mig vad som hänt idag. Eller, jag får ta mig tid i alla fall.. Känner mig helt avstängd från verkligheten och omvärlden när jag inte skriver av mig. Dagbok? ..något sådant kanske!

Som jag tidigare nämnde hade jag fika date med mina höggravida vänner Bella och Elin. Var lite tidig ner på stan så jag satt ensam en stund i solen innan dom kom. Jag sög verkligen i mig varje liten solstråle. Vart har du varit underbara sol?!

Först kom Bella gåendes med handen på magen. Kände igen mig direkt.. Att nästan trycka tillbaka magen på plats liksom. Det fick mig att skratta till lite. Men hur fan orkar kvinnan vara så aktiv? När jag var höggravid kom jag knappt två meter för att jag var så tjock och kissnödig..
Och sedan kommer Elin, även hon med handen på magen. Fast hon klappade magen.. "såja, ligg stilla, såja, lugn.." (ungefär). Även det fick mina skrattmuskler att haja till. Jag är verkligen inte ett dugg avundsjuk på dom, det är skönt att slippa bära omkring på massa extrakilon!

Bella är i och för sig bara rund om magen. En gullig liten gravidmage som man bara vill attack-krama på.. Men Elin, hon har ju en mage stor nog för fyra bebisar. Om det verkligen bara ligger en där inne så måste den åtminstonde vara typ fjorton när den kommer ut. BWABABAWOOOM! (så låter det i mitt huvud när jag ser hennes mage, och jag är inte den enda som noterar den..!)

Efter en fika på Barista med bebissnack, svindyr kaffe (jag är uppenbarligen ingen proffsfikare för jag anser att 35 spänn är mycket för kaffe, mer än ett helt paket hemma liksom), lite skvaller och en snabbvända på Gina Tricot plockade sedan Ozkar upp mig för ett besök på Ikea. Fick mig ett tvättställ, lite picnic-tallrikar och bestick och galgar. Några saker jag verkligen saknat!

Medan Ozkar hämtade Haley på dagis gick jag till Uppsala Hem's kontor och felanmälde lite saker. Och så fick jag ett spisskydd, börjar bli lite farligt med varma plattor och Haley i samma rum..

Oj, vad mycket det blev nu.. Den som orkar läsa igenom hela, göra en sammafattning och skriver detta i en kommentar är med i en utlottning av en hemlig grej.. Ha, spännande! Do it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: