söndag, juni 21, 2009

Midsommar (sammanfattning)

Resan till stugan hade allt. Den klassiska repliken "Är vi framme snart", kisspauser, röksug, alkohol, matrast, allsång och lite lätt osämja i gruppen. Fast mest av allt var den lång. Jag brukar normalt oftast somna i bilen på ungefär samma ställe, så jag är inte van att det är så långt. För mig så somnar jag i Västerås, och sedan är vi framme. Men det här ligger ungefär vid Ludvika, och det är en bra bit till!

Väl framme i alla fall, efter alla pauser och med en Ozkar som körde och tyckte att vi var lagom roliga som började bli fulla redan i bilen, så gjorde vi oss hemmastadda väldigt fort. Alla slängde upp sina sängar så det var klart. Kollade in stugan, knäckte en öl.
Nästan på en gång slängde vi fram Kubbet, och det var tjejernamot killarna (Svempa fick agera tjej). Vi vann, sedan vann dom. Dagen efter vann vi igen, jag tog kungen, yeah!

Maten, den var hur god som helst. Uttrycket "det där knullade i munnen" är gjort för sån mat! Blandade grillade köttsorter och kyckling. Färskpotatis. Sås och spett med lök, paprika, squash och tomat. Och gröna oliver med vitlök till, hur gott som helst. Hade jag inte haft så lite med plats i magen hade jag kunnat klämma en hel burk själv! Och det här åt vi både till middag på fredagen och som brunch på lördagen. Fast på lördagen åt vi sill med.

Vi bastade, kastade frisbee, sparkade boll och hade oss. Skitskönt när alla var i gång och rörde på sig! På lördagen gick vi på en jättepromenad innan vi satte igång med allt drickande igen. Jag tog en återställare innan promenaden, så jag var laddad när vi kom tillbaka. Fast då fanns knappt något kvar att dricka så vi lyckades flirta med grannen som åkte iväg (alla hade druckit så vi kunde inte köra) och så köpte han öl åt oss. Hur snällt som helst. haha!

Nej, det har hänt en massa roligt och kul som jag borde skvallra om i helgen men jag orkar inte, och ingen kommer orka läsa. Så jag fixar lite bilder sen istället och skriver lite mer, när jag väl hittar till datorn igen. PUSS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: