torsdag, maj 21, 2009

Jag är en bättre människa nu! (och kan förklara varför)

Jag har kommit på varför jag är en bättre människa.
Jag tror i alla fall att det är för att jag slutat irritera mig på mina nära och kära och istället börjat irritera mig på onödiga saker, som folk jag inte känner och situationer jag ändå inte kan göra något åt. Låter kanske som att jag inte alls blivit en bättre människa men jag ska dra ett exempel:

Hela vägen hem från jobbet cyklar jag på höger sida, alltså på högra cykelbanan. Detta eftersom att vi har högertrafik i Sverige. Men ändå får jag möte hela tiden av andra cyklister, som självklart inte kan flytta på sig, även fast jag hänger på ringklockan som om den satt fastklistrad på tummen. Så hela vägen hem muttrar jag och är skitarg för att mupparna inte flyttar sig ur min väg. För visst fan är det min väg när jag är den enda som kör på rätt sida!

Så, jag kommer hem och några minuter senare kommer kommer även Ozkar hem med Haley. Och precis då tänker han vända i dörren och dra till en polare och lämna Haley kvar hemma (såklart). Och även fast jag är skittrött och inte alls känner för att vara vaken i flera timmar till med en nyvaken Haley så säger jag att det är okej, utan att bli sur, som jag säkert hade blivit förr.

För jag tänker såhär, att om jag ger utlopp för min ilska på okända puckon (som förtjänar det) så har jag bara en snäll sida kvar att ge mina vänner. Visst fasen är det bra?! Var det någon som förstod någonting alls? Alltså, på det här sättet är jag en "bättre" människa, ger utlopp för ilskan på dom som förtjänar det samtidigt som jag har mer tålamod med dom som står mig nära när dom är puckon.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: