tisdag, maj 19, 2009

Aj i mina fötter!

Idag har Haley haft sin första dag på inskolningen på dagis. Tror knappt att hon märkte av oss, hade säkert inte brytt sig om vi gått.
Först, precis när vi kom hade barnen frukstund, och Haley fick sitta med vid ett av borden. Bananen hon fick i handen glömde hon i princip bort, hon var i choktillstånd över att det var så många barn på ett och samma ställe. Men sen, efter frukstunden så var det full rulle och hon glömde i princip bort oss. Lekte med en massa leksaker, tittade lite på när dom andra barnen lekte men var mest i sin egna värld och brydde sig mest om att ha kul och leka med sig själv.
Typiskt okomplicerat, hur skönt som helst. Får hålla tummarna för att det går lika bra imrogon igen! ..och alla andra dagar med förståss!

Efter att vi var klara på dagis vandrade vi hem till mamma för att byta vagn. Hade lilla sulkyn, och den är för jäkla trög att dra. Ska för övrigt leta reda på kvitto och försöka byta ut den för något står inte rätt till för man ska inte behöva ta i för kung och fosterland för att få en miniatyrvagn att åka framåt!
I alla fall så bytte vi till den bruna vagnen hos mamma, jag drog en kopp kaffe och sedan bar det av vidare får att gå till stan och möta Ozkar på stan. Han hade vart på intervju på Ams och efteråt hade vi bokat shoppingdejt på stan. Jag hittade en svart klänning på Gina som jag tror kommer bli mina nya favvo.. Ozkar köpte två linnen på Carlings, för övrigt samma modell som han fick av mig när han fyllde år, och så köpte han an t-shirt på New Yorker. Färgglad och fyndig.
Ozkar bjöd på lunch på Jalla. Mitt dietande går inget vidare bra men jag hade bara en banan i väskan och den var som en droppe i havet i min mage så jag kunde inte tacka nej till mat, var helt galet hungrig. Kycklingkebab-tallrig. Min mage njöt! Haley med som fick smaka.

Efter att vi ätit klart på Jalla började vi knalla hemåt igen. Stannade än en gång hos mamma, tog ett glas vatten och rökte en cigarett innan vi började röra på oss. Fastnade dock på Hågadalskolans dag. Jag hittade en söt Telletubbie-docka till Haley (hennes favoriter). Kostade långt ifrån en förmögenhet, 5kr! Hur sweet som helst. Min sista femma innan barnbidrag typ, men helt klart välspenderat!

Och eftersom att jag ändå syndat idag köpte vi ett paket glass för absolut sista tian, sedan var det bara några få plågsamma meter på onda fötter hem för att göra milkshake. Smaskigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: