söndag, april 26, 2009


Efter en promenad till mamma och en dag i solen med lek i lekparken och väldigt långsamma promenader med Haley skulle jag för en stund sedan ta bussen hem. Vi kliver på i bak för att ställa vagnen på vagnplatsen. Där sitter två personer som uppenbarligen inte tänkte flytta på sig. Jag säger åt dom lite snällt först att här skulle jag behöva ställa vagnen. Men, ingen reaktion. Sen blir jag irriterad. Inget händer. Då säger den manliga personen på den ena platsen 'tänkte du ställa vagnen här?'. På rösten kunde jag höra att han inte fattade att han skulle flytta på sig. Då blir jag ännu mer irriterad och säger 'ja, för du sitter väl varken i rullstol eller vagn, eller?!' ..efter att bussen har börjat åka flyttar han äntligen på sig. Alltså, jag blir så arg på folk som verkar vara helt iq-befriade.. Det är väl klart som fan att jag vill ställa vagnen där man ska, vi kan ju inte stå mitt i gången heller! Och alltid är det unga tonåringar, män eller gamla tanter. Dom är dom värsta kategorierna. Dom korkade som jag blir arg på stup i kvarten!

1 kommentar:

  1. Susanna Eriksson26 april 2009 kl. 23:20

    Ja de kan man säga iq befriade. Gud Haley är verkligen en kopia av dig. Sådan mor sådan dotter. Hmm är de Sara som sitter i gungan som liten eller kan det vara Haley "fniss fniss"

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: