onsdag, april 08, 2009

Det måste vara en dålig dag eller nåt för nu kom jag plötsligt på en till sak som jag stör mig på, och som jag måste klaga lite om.
När jag väntade Haley så vart jag nästan förbannad på folk som frågade mig bad "bebis heter" eller vad "bebis blir för sort". Även påståenden som "Bebis tycker inte om att mamma äter..".

Jag blev så arg att jag bad vissa fara åt helvete. Och det är inte för att dom la ord i munnen på mig eller frågade så mycket, utan för att dom kallade bebisen i min mage för "Bebis".
Vad ska bebis heta?
Sparkar bebis något?
Vad tycker bebis mormor om att..?
Men seriöst! Jag tycker att det låter så jävla iq-befriat. Hade dom frågat vad "bebisen ska heta" så hade det vart lugnt. Men det faktum att folk pratar felaktig svenska gör mig galen. Det är ju inte som att jag behöver sitta ner och säger "går det bra om jag sitter på stol". (vad hände med ändelsen?).

Det heter inte bebis, det heter bebisen! FAN! Det är faktiskt riktiga människor som ligger i magen på alla kvinnor. Dom förtjänar att bli tilltalade med respekt som vilken annan människa som helst, inget jävla felsägeri.

Fler felsägningar som (om man får säga bebis får man säga så här med):

-Idag har jag ont i tand, jag ska nog gå till tanddoktorn och be honom kolla på tand.
-Jag lägger mig ner på säng för jag är så trött.
- Åh nej, nu tappade jag min gaffel på golv.

Och ja, jag frörstår om "bebis" kan ha och göra med att man kallar gamla tanter för tant, som i "Vill tant ha en extra kakbit". Men ändå, välkommen till 2000-talet!

1 kommentar:

  1. Hahahahaha! Det där är sååå sant! Jag hör det hela tiden! Det är äckligt!!

    SvaraRadera

Åsikt? Låt höra: