onsdag, mars 04, 2009

äntligen på väg hem


Nu är min resa till Stockholm över. Vi har tagit en öl, snackat skit och ätit pizza. När vi skulle betala för maten fungerade inte korten. Testade båda. Ingen kontakt med banken. Köp medges ej. Så vi testar bankomaten. Ingen lycka där heller. Till sist bestämmer vi att min vän får återvända och betala imorgon istället. Flera bankomater senare och lika många nedslag börjar jag få panik. Hur ska jag kunna ta mig hem? En smsbiljett på pendeln senare landar vi på centralen och efter något försök funkar det att betala i sj's biljettautomat. Äntligen. Paniken försvunnen. När jag sedan tål väntar på tåget hörs en rört i högtalarna som säger att tåget är sent. Oklart hur länge. Suck! Men när tåget väl kommer och jag kliver på känner jag ändå lättnad. Jag kommer i alla fall komma hem, frågan är bara när. På tåget får jag veta att vi väntar på någon signal och efter en stund kommer den tydligen för nu rör vi oss äntligen i riktning hemåt. Skönt att komma hem och sova. Är trött och ska jobba imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: