torsdag, februari 19, 2009

Mamma, lampa!

Vem hade väl trott på mig om jag inte haft min mamma med igår när Haley sa sitt andra tydliga ord, "lampa". Jag och mamma stod i köket hemma hos henne ohc busade med Haley på diskbänken. Eftersom att jag hade tjatat lampa med henne på morgonen när vi låg i sängen så fortsatta jag försöka lära henne vart lampan var. Men vad gör hon? Istället för att peka på lampan som andra barn så säger hon helt enkelt "lampa"! Som sagt, om jag inte hade haft mamma där som hörde precis samma sak, vem hade då trott mig?

Hon har inte sagt det igen, men hon kryper ju runt och säger "mamma mamma mamma amamammmamamamama mamma mamma mamma". Ler jättestort med hela kroppen och tjatar mamma så man blir galen.

När hon blir ledsen gråter hon mamma om och om igen. Mamma mamma mamma. Och när hon blir arg så skriker hon mamma för allt hon är värd. Mamma mamma mamma! Det är välfigt mycket mammande här.

Gud vad jag älskar henne. Just nu leker hon Tittut med Ozkar. Haley gömmer sig bakom datorn och när hon tittar fram säger Ozkar tittut. Haley ser ut som en buskorv med tungan utanför munnen som hon har nästan jämt och så ler hon och gurglar lycka med hela sig. BÄST!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: