söndag, februari 22, 2009

ang. Festen igår och så.

Det vart ganska lugnt med folk hemma hos Lizette igår. Jag trodde att det skulle vara mycket mer folk. Men det vart ganska lagom. Som alltid när det är fest så kom det några tjejer lite senare än dom andra, och dom hälsade jag inte på. Frågan är egentligen om jag ser otrevlig ut eller något för det är aldrig en enda tjej som ens tittar åt mitt håll. Som om jag var farlig att se ens. Hur som helst så körde vi ölspel med kort och det var skitkul. Det är kul med en massa regler, även om man inte alltid kan komma ihåg allt. Man skulle stå upp och säga "Goddag kapten förlåt att jag är en gris". Samtidigt skulle man hålla upp handen mot pannan, men inte nudda pannan för man fick inte röra sitt ansikte med händerna. Straff om man sa "ja" eller "nej". Ingen fick säga några namn och så vidare.

Även fast man vet att det kommer gå illa så spelar man ju det där där förbaskade öl-leken. Det gick förvisso inte så himla illa men det var bara för att jag fuskade och vägrade att straffdricka för 65 ja och nej när jag berättade en sak för Bella. Jag hade utan tvekan kräkts av att dricka
65 x 3 klunkar.

Runt elvatiden drog jag och Ozkar till stan. Vi gick för på vägen till Lizette insåg Ozkar att jag det ju faktiskt inte var så långt till stan. Den som känner till Uppsala vet att
kvarntorget är gångavstånd från stan. Vi mötte upp Simon och gick till Terassen för att dricka öl. Dom satt stilla och drack öl och jag fladdrade runt och hälsade på hur många gamla kompisar som helst. Det var jättekul att träffa massa folk. Prata lite skit, skämta och som alltid, lova att man ska ses nyktra snart och hitta på något. Jag hoppas verkligen att jag gör det gör jag insåg att jag har ju egentligen världens bästa kompisar och jag vill inte förlora någon av dom!

Nu ska jag försöka väcka Ozkar så vi kan dra och hämta Haley för att sen åka till Skyttorp och fira lillebror Nicklas som fyllt åtta (igår närmare bestämt). Anna har utlovat att servera lasagne och jag ser verkligen fram emot det! Fast först måste jag ta en till Alvedon och dricka en liter vatten till för jag vill inte vara bakis idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: