onsdag, augusti 27, 2008

Ensamtid, for once!

Det är tyst hemma. Väldigt tyst. Det enda som hörs är fläkten från datorn och Haley som snarkar inne i sitt rum. Plus att kylskåpet gurrglar och har sig ibland. Det är relativt städat, bortsett från disken på bänken. Men där har jag släkt för att slippa se skiten. Där är det bara ett mörker som kommer att uppenbara sig imorgon istället. Två små lampor lyser upp rummet tillsammans med värmeljus utspridda i fönstrena och på bordet i vardagsrummet. Tv'n stängde jag av för länge sen. Nästan direkt efter att Ozkar dragit. Helt onödigt att ha den på och föra oljud och dra ström när jag ändå inte kollar. Ozkar bjöd på en öl innan han gick så den har jag sipprat på hela kvällen. Duktigt avslagen nu men den är ändå godare än saft för tillfället. Jag känner mer för att sitta och smygsupa en 33cl falcon än att dra i mig flera liter saft och bli kissnödig som ett as mitt i natten. Haley kommer antagligen inte väkna än på väldigt många timmar i alla fall så strunt samma. No harm done. För en gång skull har hon varit en ängel nu när jag vart själv med henne. Annars bara skriker och gapar hon och är allt utom trevlig. Enda gången hon har gnällt ikväll var när jag försökte tvinga henne att hålla sig vaken så hon inte vaknar så tidigt imorgon. Det gick inget vidare dock. Hon tok-slocknade medan jag lekte flygplan och vad gör man?! ..låter ungen sova, känns inte så himla schysst annars. För en gångs skull kan jag njuta av att vara själv hemma med henne. Jag har faktiskt fått lite egentid. Även om jag inte gjort det jag vill göra, typ måla eller sy och pyssla eller så, så har jag ändå njutit ikväll. En enda sak stör mig dock. När man säger att man ska höra av sig, måste man då vänta tre och en halv timme innan man gör det? Jag tänker inte höra av mig till fyllot och kolla läget. Han ska veta att det är han som ska höra av sig med rapport, inte jag som någon jävla gnällig kärring som ska ha koll. Jag vill bara veta att han lever och vart han håller hus utifall något skulle hända. När han kommer hem ungefär är också uppskattat att veta. Av två anledningar. Ett, jag slipper oroa mig över att nåt hänt om han blir sen. Har han sagt att han blir sen så vet jag det, eller tvärt om.. Två, jag slipper få en hjärtattack och tro att det bryter sig in en ful gubbe i lägenheten när han kommer smygandes utan att göra några ljud i från sig när han kommer in genom dörren.
Men framför allt, om det händer oss något eller honom något kan det vara bra att veta vart han är. Händer det honom något vet man i alla fall vart han sist var när han hörde av sig, det är en bra utgångspunkt. Händer det oss något skulle det vara trevligt om han brydde sig. Men jag tror inte att han tänker så långt. Han har inte riktigt fått in familje-tänket än. Men jag har tålamod, det kommer väl?! Det gick väl lite fortare för mig att få ett familje-tänk eftersom att jag bar på familjetillskottet i typ tio jävla månader. (och det ska jag inte göra om, det jag har sett till!)
Nu ska jag ha rökpaus, hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: