tisdag, april 01, 2008

Förlossningsskräck och nybakta muffins!

Idag var jag på Auroramottagningen. Inte så lite läskigt att gå dit alldeles själv, utan någon att hålla i handen som lugnar ner mig. Och tack vare att jag fick ett telefonsamtal igår som frågade om jag ville flytta in en månad tidigare så var jag ännu mer rädd för att gå dit idag. Det var inte samtalet som gjorde mig rädd, men tack vare det så började jag redan igår fokusera mer på själva förlossningen. Innan har jag haft flytten att tänka på istället och oroa mig för.. Men nu är förlossningen den största saken, känns det som.

Jo, igår kväll ringde personen som har lägenheten nu och undrade om jag inte kunde tänka mig att flytta in i början på maj istället. Hon ville väl helt enkelt bli av med sista hyran för att hon inte längre bodde där och jag vill ju såklart komma igång med flytten och ha den klar innan Korv kommer. Så hon skulle höra med Uppsalahem igen och försöka fixa det så att jag får skriva kontrakt redan från första maj istället för första juni. Helt underbart om det går vägen! Och antagligen gör det väl det..

Men tack vare att jag helt plötsligt inte behövde oroa mig för flytten och ifall jag kommer ligga i värkar då så kom min gamla förlossningsoro tillbaka. Jag har innan gömt den allt jag kunnat och förträngt den men hur kan jag göra det nu? Hela natten har jag legat och snurrat och inte kunnat sova av oro (och förkylning).
Jag vet inte riktigt exakt vad som gör mig mest rädd, men det är så många faktorer som man måste räkna med i en förlossning och jag kan bara tänka mig dom allra värsta.. Blä!

Väl hemma har jag framkallat ännu fler bilder via Fuji Direkt. 173 stycken bilder för att vara lite mer exakt. Så nu har jag framkallat hela 2007 som jag tagit med min kamera.. Fast förstås, det finns många hundra bilder kvar att framkalla, men det får bli senare. Väljer mest bilder med mycket färg eller som är fina på annat sätt, eller väldigt roliga. Och så förstås några extra bilder på min kärlek.
Efter jag var klar med att leka fotostudio började jag göra muffins. Tänkte baka lite tills imlorgon när vi ska ha spelkväll. Är alltid roligare att ha något att bjuda på. Plus att då kanske det känns lite som att jag gjort nåt i närheten av min födelsedag.. Har inte provsmakat dom än, så det ska jag göra nu! Kanske ta mig en nypa frisk luft på balkongen i värmen och solen med, underbara vårdag (och jag sitter inne!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: