söndag, april 29, 2012

En sammanfattning!

Den här helgen har varit fuckin' awsome. Och jag tror att jag har solen och det fina sällskapet att tacka för det!

Fredag?
Tog mig i kragen och sa "näru jävla förkylning, nu får det vara nog" och gled iväg och inhandlade en ny grill. En såndär fin klotgrill från ÖoB. Med matchande grillkol.
Sen gillade vi skiten ur den där grillen, jag och Emelie (eller alltså, det först efter att det tagit cirkus en timme att få fyr på skiten..).
Efter en romantisk middag för två bjöd vi in oss själva till grannfrun & granngubben för lite förfriskningar. Dundrade i säng vid halv-fem-hugget. Lite, men bara ytterst lite rund under sulan.
Fredag! Helt enkelt.

Lördag? Jobbade. Kom hem. Möts av att Emelie & Daniel lockat fram solen på balkongen. Min balkong. Värsta bästa suprisen! Detta skapade ett enormt sug efter en obligatorisk strippning för att sluka solljus. När Daniel kände sig körklar rullade vi iväg i den gula faran för att hälsa på Stephanie som bjöd på tacos och valp-gos. (påminn mig, jag ska INTE köpa hund. INTE, okej!? ..men kanske stjäla en?). Sen åkte vi hem och jag sov som prinsessan med fjärten redan halv elva. Lördag! (as we old people do it!)

Söndag då? Idag..
Jo, åter igen förgyllde Emelie & Daniel min dag. Lång-sittar-frulle hos mig. Detta tätt följt av att ligga som tre utslagna kolosser i solen på balkongen hela dagen tills det åter igen sög i grilla-tarmen. Vi fick finbesök av två vackra damer samt att mini-me kom hem. Daniel, som den uppfinningsrika karl han är, tillverkade en bordsgrill. Att grilla marsmallows på. Kanske dagens bästa uppfinning! True story alltså! Skulle utan tvekan kunna äta ihjäl mig på skiten. Och bli tjock. Och lycklig. Och äta lite till! :)

Valborg imorgon förresten. Jag hade förträngt det lite faktiskt. Tur att man jobbar så man slipper kalasa i Valborgs-huvudstaden nummer 1!
Bajs! Jag trodde inte att jag skulle tycka att det var tråkigt att jobba MEN jag har ändrat mig. Jag skulle faktiskt vilka fira. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: