fredag, februari 03, 2012

Tacka vet jag appen!

Jag brukar vara ganska pigg på att använda uttrycket "Det var bättre förr" (som om det var jag som hittat på det..) men idag har jag bevisat för mig själv att det var det minsann INTE!

Och hur har jag då bevisat detta? Jo;
På väg hem från jobbet är det en kvinna som stoppar mig och frågar efter vägen till McDonalds. Jag, glad att hjälpa till, börjar vifta med hela kroppen samtidigt som jag högljutt gormar på om staket, skolor och annat viktigt kvinnan ska passera på vägen dit.
Dock, av någon konstig anledning, verkar hon inte förstå över huvud taget ens åt vilket håll hon bör gå. Det är då jag ser att hon har en iPhone i handen.

Jag: "Har du laddat ner McDonalds-appen?"
Hon: "Va? Finns det en sån?"
Jag: "Men visst serrö. Ladda ner den och klicka på "hitta närmaste McDonalds" och sen följer du bara kartan. Du är den där lilla pricken som rör sig. Bra va?!"
Hon: "Oj men Gud vad smart! Tack!"

Alltså, HUR gjorde man förr? Innan Apple kom på att det skulle finnas en app för precis varje tillfälle i livet? Gick man typ fel då? I femton minusgrader?

Nä, det var INTE bättre förr. Det är bättre nu, när appen kan göra jobbet åt mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: