måndag, januari 09, 2012

Rökfri och effektiv.

Jäklar vad jag har hållt igång idag.
Tvättat som en galning från 10-22. Lagat mat. Bakat. Diskat flera gånger. Dammsugit. Plockat och donat. Lagat mat fler gånger än jag annars gör på en vecka. Gjort matlådor och frusit in (first time ever!). Bäddat sängar och vikt all den där tvätten. Städat akvariet och varit galet rädd för fiskarna Men jag verkar inte få någon ro. Det var då jag kom på det. Varför. För att jag inte rökt på fem dagar. Fem hela dagar.

Så jag lagade lite mera mat. För att ha något att göra.
Jag hade en hel del rester kvar sedan igår då vi rev av lite taco-mys. Tacos är väldigt tacksamt att göra en smarrig köttfärssås på. Allt funkar liksom.
Jag hade kvar köttfärs, majs, rödlök, paprika och tomat. Det bästa av allt är att allt är färdighackat och klart. Bara att smälla ner i en panna och låta skiten gurgla runt med lite crème fraishe, tacosås och för att liva upp stämningen lite; chilisås.
Godast blir det om man dricker ett glas vin till. Samtidigt som man tillbereder sig en varm smörgås i bordsgrillen som man har fått från sin mamma. Bättre begagnad. Funkar utmärkt. Ja då blir det gott minsann!

Till kalaset kokade jag lite pasta. Egentligen skulle det säkert smaka minst lika bra utan pasta, men det blir liksom lite mera mat MED pasta. Så därför kokade jag pasta. Skruvade macaroner för att vara exakt. Jag tycker egentligen bäst om snabbmacaroner till för då kan man lätt sleva i sig maten med en sked. En hel portion på två minuter. Men dom var slut nu för vi åt upp snabbisarna tidigare idag.

Sist jag lagade matlåda klockan halv elva på kvällen var jag säkert full. Eller rökfri, som nu. Tråkigt hade jag med all säkerhet. Men det är EFFEKTIVT att vara rökfri. Fasen vad jag har fått saker gjort idag! :)

1 kommentar:

Åsikt? Låt höra: