söndag, december 04, 2011

Lördag. Du vet.

Det VAR en effektiv träningsmetod! Två dagar senare och jag har rejält med träningsvärk i vaderna. Hurra! (och aj, på samma gång).

Igår hade jag ledig lördag. Drog en sväng till hundfiket och mötte upp halva släkten och deras fyrbenta. Det bjöds på en kall promenad i blåsten och sedan fikade vi (men vi fick snällt betala för fikat precis som på andra fik!).
Min kära lilla mamma har anordnat småhundsträffar några gånger. Dock klampade det in ett par med en Irländsk varghund och Haley höll på att skita i brallan av skräck, så vi gick hem.

Eller hem och hem. Hem till Emelie och Daniel. Frugan bjöd på egentillverkad risgrynsgröt och mannen trollade fram ett Pippi Långstrump-maraton till Haley.
Och så lagade vi mat så klart. Och drack whisky som riktiga karlar.
Och tro det eller ej, men jag hade inte mjukisbyxor på mig en endaste gång på hela dagen. Så som jag har hört att riktigt folk klär sig. Grattis till mig!

Och sen gick jag hem och sov. Så jag skulle orka gå upp och jobba idag på min lediga söndag. Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: