tisdag, december 13, 2011

En BRA lista med DÅLIGA saker!

Det finns en MASSA sköna fördelar med att leva "ensam" med en 3åring. Men just precis nu är jag inte på humör för att dra alla fördelar, så här följer en spontan "lista" över några av nackdelarna:

1. Visst. Det är kul att stå framför spegeln. Fota sig själv. Göra fula miner. Argt slita i skinnet och hoppas på att när man släpper ska skiten dra ihop sig runt kroppen värsta slimmat delux. Men efter ett tag blir jag trött på mig själv, eftersom att vi allt som oftast ändå bara leker samma jävla lekar om och om igen.

2. Okej. Jag och Haley kan busa, pyssla, mysa, glo på film och greja hela dagen. Men hon ska i säng klockan åtta. Punkt! Och inte fan tycker jag att det är kul att sova klockan åtta. Nä men visst, nu kan jag roa mig med att diska och sånt. Men det har jag redan gjort. Och det är väl ändå i knasigaste lagret att diska om allt, bara för att sysselsätta sig?!

3. Ja, jag har en tv. Men det finns ju typ inget vettigt att se? Och dessutom har jag inte tålamod att se på tv för att reklamen gör mig så himla irriterad. Seriöst, tio minuters reklam var 5e minut. Är vi USA nu eller?
Och jag vet att ett alternativ är att kolla på serierna på datorn. Men jag vet inte hur man laddar ner ett avsnitt eller en hel säsong av en serie. Faktum är att jag inte ens fattar hur jag uppdaterar nödvändiga program på datorn, även fast den skriker att den behöver det och grejer.

4. Jag tror inte på det här med att sätta ut en annons på blocket "kompis sökes" men snart kommer jag bli så illa tvungen. Ja, jag har toppenbra kompisar. Men jag umgås typ inte med så många och jag skulle faktiskt vilja ha lite kompisar som vill umgås HÄR, efter klockan åtta.. När Haley sover. På vuxentid. Över ett glas vin och typ lite skvaller.

5. Låt säga att jag är sugen på té, som nu. Men mjölken är slut och vem skickar jag till affären då? Hunden? Nä, precis..

6. Man KAN sms-bomba alla man har i sin telefonbok. Skriva att det var länge sen. Fråga huttrig det gick med det där man snackade om sist. Försöka vara lite trevlig. Men efter ungefär 30 skickade sms och inget svar.. Då ger till och med jag upp. Inse, ingen tycker om dig..

7. Och ja. Jag har böcker. Men jag föredrar faktiskt sällskapet av riktiga människor. Jag är lite knasig så men jag är lagd åt det hållet. Bortsett från om någon kommer hit med hela "Sagan om Isfolket" vill säga för då är det FUCK THE WORLD som gäller och jag skulle sluta klaga.. Men det lär ju inte hända. :/

Tack för att ni lyssnade. Nu ska jag göra det jag brukar. Ingenting. Tills jag blir trött och somnar. Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: