tisdag, november 15, 2011

Mitt brev till Bullen.

Tjenare Bullen!
Jag är en tjej på tjugofem och ett halvt jordsnurr som har ett ganska ovanligt problem..
Det är så här att jag har en pytteliten vakthund. Tanken är att hon ska ligga där i sin lilla hundsäng i hallen om natten och skydda mig från eventuella faror (tjuvar, mördare och eventuellt grannkärringen när hon går bananas). Och visst ligger hon där i hallen i sin pyttelilla hundsäng hela natten, det gör hon! Tanken är väl också att hon ska väcka mig med en massa skäll och oljud när förövarna kommer smygandes.
Men problemet är detta:
Jag vaknar flera gånger om natten av att hon ger ifrån sig ljud (precis som planerat) - dock är det ljudet av hennes snarkande och pipande och hundpratande (ja, hon pratar i sömnen).

Så nu undrar jag; kan man typ träna pyttesmå vakthundar som ligger i pyttesmå hundsängar om nätterna att SLUTA snarka så att hela grannskapet väcks? Jag vill liksom inte verka ego eller så, som tänker på min egen sömn i första hand istället för hennes men det här är verkligen ett problem som stör mig!

Snälla Bullen, hjälp mig! Vad ska jag göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: