onsdag, november 02, 2011

Hittade dom här två kompisarna i en låda och tänkte "nämen, varför ligger ni här, ni är väl ganska trevliga vad jag minns".

Vips så hade jag Riita Hassan's magiska mix i håret. Det var då jag mindes varför som hade blivit förvisade till lådan.. För helt utan förvarning led schampot ner i mitt ena öga med sikte att förgöra det!
Jag skrek som en stycken gris och grät som en liten förtvivlad skolflicka som tappat hemmanyckeln i en brunn.
Flertalet liter vatten senare (samt ett barn som skrattade hysteriskt över sin blinda mammas panik) så kunde jag åter "se" igen.

Det var då jag kom på följande smarta idé:
Tänk dig att du är en full och ensam tjej på väg hem från krogen. Du har missat bussen och skippar en taxi. En lång och läskig promenad är ditt enda val.
Så, för att skydda dig mot eventuella påhoppare och andra snuskon gör du följande:
Släng på dig ett par sånadär "stickade" vantar som man kan köpa i 2-pack på HM, brukar så här års ligga vid kassan. Du smetar in hela vantarna med Sunsilk och börjar trava hemåt. Efter en liten stund märker du att du är förföljd. Det är nu du gör dig redo.
När påhopparen slänger sig mot dig skuttar du runt likt en ninja i 90 grader och attack-kletar in schampo i ögonen på förövaren. För en bättre effekt skulle jag vilja att du trycker åt lite extra hårt in i ögonen så att det VERKLIGEN gör ont!

Sen är det bara att springa. Di kommer att ha hunnit flera hundra meter innan schampo- (eller balsam om du är mer lagd åt det hållet) choken har släppt och du kommer att ha hunnit ännu någon hundra meter innan förövaren slutat böla och fått tillbaka synen.

Så, lycka till! Och om någon verkligen testar det här vill jag gärna höra om resultatet!

Kram på er!

1 kommentar:

Åsikt? Låt höra: