lördag, augusti 20, 2011

How to make en korv med bröd, delux!

Vad ni nu kommer att få bevittna är hur jag tillagar mig korv med bröd, en stillsam lördag i slutet på semestern när regnet vräker ner och det enda man vill göra är att dö under högen med kuddar i soffan. Eller dricka sprit, så att man blir lite rolig. Ah, men du vet..

Först har jag då kokat korven enligt kostens alla regler. Ner med korven i vatten, på med alla möjliga olika kryddor och vänta tills korven har kokat i några minuter. Korvbrödet har jag tinat i micron (eftersom att det låg i frysen). Tyvärr vart korvbrödet hårt - men det skiter vi i för det smakar korvbröd i alla fall.
Man får inte glömma att steka några ägg som man lägger under korven i brödet.

Jag är ett hängivet fan av majonäsboston. Nu hade jag inget färdigblandat hemma, så jag blandar kort och gott rakt på korven. I ärlighetens namn tror jag inte att korven bryr sig. Kladd som kladd liksom, korven har ju ändå vart död sedan länge!

Jag tycker också att ketchup är gott på korv. Dock var det slut på det med idag (dåligt planerad storhandel sist märker jag nu). Däremot hade jag chilisås i kylskåpet - något som visade sig passa utmärkt på korven. Sedan är det bara att smälla på senap och rostad lök i lagom behaglig mängd.
Man får inte glömma grillkryddan (kände jag efter första tuggan), korven smakade naket och det blev nästan lite perverst utan grillkrydda! Tips, till alla som kanske inte är helt vana vid att smälla i sig korv!

2 kommentarer:

Åsikt? Låt höra: