lördag, juli 30, 2011

Jag ska bara.. Sa Alfons Åberg (eller fröken Rosén)..

Vid tolv-hugget vinkade jag av Ozkar och Haley som skulle på övernattnings-gojs hos Haleys farfar.
När vi stängt ytterdörren och pussats klart tänker jag "Hm, lite kaffe skulle vara gott".
Så jag går in i köket och plockar fram kaffe-burken. Den är nästan tom. Så jag tar fram ett paket kaffe ur skafferiet (vars innehåll är på väg emot mig) och fyller burken. Sen börjar jag flytta om lite i skafferiet. Då inser jag att det skulle behöva torkas, och omorganiseras. Sagt och gjort. När jag är klar liksom råkar jag fortsätta med flera skåp, spisen, luckor, golvet i köket, golvet i hallen och golvet i badrummet.
Det slutade hur som helst cirka två och en halv timme senare med att jag lyckades slita mig - och tog en kopp te istället. Mycket jobb för en kopp kaffe, som sedan inte ens blev kaffe :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: