tisdag, mars 08, 2011


Idag - på internationella kvinnodagen - uppmärksammas åter igen en massa kvinnokränkningar och annat otyg. Som till exempel detta, att fler och fler varje år dödas av sina män. Ord blir till våld som urspårar, någon tar i för hårt.. Tappar befattningen. Död. Jag menar inte att jag går omkring och tror att jag ska bli dödad av en man i min närhet, men jag tycker att det är extra jobbigt när någon blir packad, tappar befattningen och tar till våld. Varför? Här har ni varför, för att fler och fler inte har någon kontroll. Tjejer är faktiskt mindre än killar. Vi kan inte ta samma smäll som du skulle ha givit en polare, så är det bara! Var rädd om alla underbara kvinnor. Kort, lång, tjock, finnig, spinkig, sprallig, egoistisk, ensam, ledsen, ful.. Ja.. ALLA ska vi tas om hand, så är det bara!
PUSS på ALLA kvinnor på Internationella kvinnodagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: