onsdag, november 03, 2010

Med risk för att verka helt komplett galen ska jag berätta om en grej som skrämde mig igår kväll;
Nästan alla lampor hemma är släckta. Jag ser på tv. Blir törstig och ska ut i köket för att hämta vatten. När jag kommer ut i köket fylls mitt kök av ett blått ljussken som kommer utifrån. Utanför min häck lyser en fyrkantig ljuskälla rakt in i mitt kök. Jag tar ett steg fram, halvt paralyserad av skräck för att kolla om ljuskällan kanske reflekterar någon annan stans ifrån, men icke. Där emot ser jag att den som håller i ljuskällan är klädd/utklädd som en alien (likt den på bilden). Jag fick psyko-skräck-rysningar. Personen/alien får syn på mig, släcker lampan och gömmer sig (!).

Jag i min tur vart ju svinskraj. Släcker varenda lampa i hela lägenheten för att ingen ska kunna titta in, ringer mamma med gråten i halsen och sitter klistrad mellan kuddarna i soffan, livrädd! Och törstig, för inte tusan lyckades jag få med mig något vatten tillbaka!

Vad fan är det som håller på att hända? Mitt liv är ju som en enda stor läskig gejjamojjpöl alltså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: