onsdag, juni 23, 2010

Traskade iväg till Gränby (jag vet, jag borde ha Gränbyförbud på semestern!) efter att jag gjort klart på "tomten" för att inhandla mat, alkohol och ett par svarta tajta kostymbyxor till midsommar.

Byxorna var helt jävla omöjliga att hitta! Gick på varenda affär (till och med tantaffärerna, förlåt gud!) utan en svart kostymbyxa i sikte. Eller nej, nu ljuger jag. Vad sägs om manchester-kostymbyxa eller linne-kostymbyxa? HUVALIGEN, NEEEJ! Så det blir till för mig att ha strumpbyxor med fyllehål i. Säkert snyggt? Inte ett dugg. Om bara någon installerade in min tvättmaskin så skulle problemet vara ur vägen! (hint hint)

Så till alkoholen.. Jag som blir full på en halv öl (nåja) har nu inhandlat så jag kan vara full i en vecka framöver. Bättre det än att stå och behöva hojta "vem stal mina bärs?!" framåt niotiden!

På Ica gjorde jag förvisso vissa fynd i form av färskpotatis och sill och grillkäk och sånt. Men det allra viktigaste (nästan); grillkol och grillset (så man slipper bränna fingrarna) och plastglas, plastbestick och papptallrikar det råkade min hjärna att förtränga!
Så det blir en sväng till affären imorgon med. Jag och alla andra fyrahundrafemtioelva idioter som är ute i sista stund!

Nej, nu blir det till att återgå till bloggläsning och rosédrickning. Tjosan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: