tisdag, juni 22, 2010

Hoppsan, här var det inläggsfattigt. Har vart så rysligt upptagen med annat.

Jobbade hela lördagen. Därefter dissade jag tyvärr mina vänner som var på stan och stannade istället hemma och läste bok och svullade chips & dipp. Det är väl så man firar att man går på semester!?

På söndagen tog jag med min vackre dotter till nordligare bräddgrader i form av Skyttorp för att fira av att lillebror fyllde år. Min allra största lillebror kom med hem till mig en jättesnabbis efteråt. Verkligen kul å se att han lever och inte pluggat ihjäl sig!
På kvällen hjälpte Ozkar mig att ta i med hårdhandskarna när vi grävde bort halva min gräsmatta för att göra grund för stenplattor.

Igår (måndag) bar det av med Anna till S:t Eriks betong för att köpa plattor och sand. Jisses vad det fanns mycket att välja på. Tillslut fick jag en bra deal på ett parti svarta stenplattor som jag vart alldeles förälskad i. Pappa och Emil hjälpte till att skopa sand.
Själva plattläggandet kan jag egentligen inte skryta så mycket med. Det var nämligen pappa som lekte byggmästare (no shit!). Jag bar plattor och lekte mest assistent!
Malin visade att hon hade muskler större än Hulken, hon hjälpte mig nämligen att bära bort en hel del av all jord. FY SJUTTON vad tungt!

Idag lekte jag och Haley på tomten, smaskade lite godis och drack vatten i stooora lass. Haley lät dessutom blommorna dricka en massa vatten. Dom simmar fortfarande! Efter Malin slutat jobbet kom hon över och lekte med oss. Jag lurade iväg henne till Biltema där vi köpte parasoll och parasollfot, Herre, DET var tungt bak i cykelkärran. Och svårstyrt minsann!
När klockn visade 19.30 smällde vi igång grillen för att mätta våra mätta magar. Jag, Malin, Haley (som visserligen somnade innan maten), Ozkar, Adde, Lizette, Jonas och Nathaniel. En liten för-invigning av uteplatsen, så att säga..

NU ska jag ge upp, låta min (numera) välbyggda muskelrygg få vila innan jag tar tag i sista jordsäckarna imorgon. Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Åsikt? Låt höra: